Dagsarkiv: 07 april 2011

Buh!

Lämna en kommentar

Under Baxter, 26/10 2010

Bloggen på TV

Vi har filmat härhemma hela dagen idag. Baxter var i toppform och jätteglad. Han hostar ju och så men jag syftar alltid på humöret när jag uttrycker att gräbsen är i trim eller form.

Förutom att filma en ”arrangerad” fotning av Baxter så gjorde blogginlägget om regnkläderna framför kameran. Det blir ju ganska arrangerat men vissa scener är svåra att få till annars.

Min pappa var här och skojade massor med Baxter och så åt vi bra sushi ifrån Pong därnere på Drottninggatan. Vi diskuterade föräldraskap, jämställdhet och sånt. Det är roligt att föra såna samtal. Det kommer att bli intressant att se hur det klipps ihop sedan.

Martina bad mig visa lite barnkläder så jag tog fram några favoriter. Vi tittade både på tröjor, byxor, jackor och skor. Det kanske kommer låta jättemärkligt men allt beror ju på hur det vinklas. Ni vet ju vad jag tycker om barnkläder; Hela och rena är viktigaste. Och fina färger! 🙂

Lämna en kommentar

Under Lofsan

Rotationer

Jag pratade med en av mina nya PT-kollegor i morse för att få höra hans syn på hur jag ska lägga upp träningen framöver. Mitt ”problem” är att konditionen är grym, jag är väldigt stark i kroppen men instabil. Han tycker precis som jag; minska fokus på råstyrkan och fortsätt fokusera på rotationer och plankor. Jag bor numera i cablecrossen och jobbar järnet med bålen. Kettlebellsen är mina bästa vänner och så satsar jag på vridning och bålstabilitet. Kul med nya utmaningar!

1 kommentar

Under Lofsan

Sixtens nya regnställ & lila är fint

Idag inviger Sixten sitt nya regnställ och så mallig han var i morse när jag klädde på honom!



Vi köpte en Didriksson Waterman Set i storlek 90. Ofodrat. Det har tejpade sömmar, mycket reflexer och känns slitstarkt. Jag tycker om den kraftiga blå färgen. Gummistövlarna köpte vi i somras och fungerar nog till hösten med.

Baxter har på sig en av mina favorittröjor. Jag gillar när det är en ordentlig krage och starka färger. Rosa och lila är snyggt på små grabbar!



5 kommentarer

Under Baxter, 26/10 2010, Dagens Baxter, Dagens Sixten, Sixten, 3/8 2009

Today

– Lämna Sixten på förskolan
– Träna
– Duscha och äta lunch hemma
– Filma några scener till SVT
– Blogga om Hotell Tylösand
– Hämta Sixten på förskolan
– Handla middag och blöjor
– Fråga Nackamammorna om vi ska gå på bio på fredag eller lördag

5 kommentarer

Under Lofsan

Swoosh sa det

Hela gårdagen bara sprang förbi! Vart tog timmarna vägen?

Baxter och jag åkte ut till Vaxholm på förmiddagen för att hälsa på Marie, Elvira och Sally ute på Maries förskola. Hon driver en egen förskola, hur coolt är inte det, 26 år gammal?! De har så fin verksamhet, glada pedagoger och perfekta lokaler.

När det var dags för lunch åkte vi tillbaka till stan och Baxter somnade så fint i bilen. Jag hann käka min älskade kesella i sängen innan han vaknade. Plockade av honom hans fleeceoverall och så kröp vi ner i sängen igen. Vi båda hann sova en timme. Skönt med tanke på att Backan har 3-4 timmar efter midnatt varje natt som han är vaken. Är jag ensam med barnen brukar jag försöka hinna sova på dagen istället. Det är tufft att vara vaken hela natten och bara sova 3-4 timmar per natt. När Hans är hemma delar vi på natten så att vi i alla fall får några timmar sammanhängande sömn.

På eftermiddagen testade jag att lämna gräbsen på MiniSats efter förskolan för första gången. Det gick jättebra och Sixten lekte som en tokig. Baxter bara skrattar.


Jag körde första Crosstrainingpasset för min egen del sedan jag blev gravid med Baxter. Det gick bättre än förväntat, när det är hopp gäller det att knipa ordentligt och det funkade! Om man jämför passet med det jag kör i Sickla så är det mycket högre medelnivå på deltagarna på mitt pass. Tjejerna är starkare och har framförallt bättre pannben. Jag kör lite mer avancerade övningar och en tydligare linje genom övningarna. Däremot är det kul att köra Crosstraining i en stor sal. Och perfekt när PT:n som kör klassen är så duktig på att peta på detaljer i tekniken. Det behöver jag verkligen just nu. Det är så lätt att bli hemmablind.

Lite träningsvärk i rumpan idag, lite i ryggen. Inget som hindrar ett hårt morgonpass idag.

1 kommentar

Under Lofsan