Dagsarkiv: 16 april 2011

2 i samma rum

Idag passar vi på att flytta in Baxters säng i Sixtens rum. Det känns som att det är lika bra att tajma det med första natten hemma efter att ha varit bortresta en vecka. Förhoppningsvis störs han inte lika lätt där inne och går tillbaka till de fina sovvanor han hade tidigare.

Sixten har inte märkt den nya sängen än, vi får se hans reaktion imorgon bitti. Han har däckat varje kväll i stugan men i natt var det svårsövt. Han saknar nog Agnes och Henric. Och Mormor. Lekbuddies när mamman inte pallar.

Baxter har börjat krypa framåt nu. Idag faktiskt. 5,5 månad gammal. Jag hänger inte med i tempot! Fast han fattar nog inte allt för han glömmer bort att huvudet är högt och gör några fina faceplants då och då.

Lämna en kommentar

Under Lofsan

På väg

Både Hans och jag kände för att ha en dag hemma i stan innan nästa vecka drar igång så vi städade ur stugan allihopa och åkte hem redan idag.

Snöstatusen blev bättre under veckan och jag har åkt telemark under två förmiddagar. Det gick så himla bra och nu kan jag faktiskt åka nerför röda backar utan problem. Behöver inte ens stanna. Nu är jag sugen på att köpa egen utrustning för hyrpjäxor suger. Fast jag vill ha nya carvingskidor också så jag kanske bara flyttar över bindningarna och köper nya carvingskidor. De gamla får bli telisskidor istället. Vi får se.

Lämna en kommentar

Under Lofsan