Dagsarkiv: 11 april 2011

Tandådalen dag 1

Vi har inte oändliga mängder snö häruppe knappt ens så att det räcker för några åk i backen. Längdspåren är rent ut sagt askassa men då blir det ju desto jobbigare att åka. Sixten har lekt utomhus hela förmiddagen, jag och Hans har turats om i längdspåret. Vi hade inte rengjort skidorna efter förra säsongen så Hans agerade vallare och knegade med skidorna medan Sixten och jag utforskade snön. Det känns som att det är varmare här än hemma i stan, 12 grader mitt på dagen.





När de andra kom tillbaka från backen åkte Hans och jag ner till Lindvallen och besökte Sats. Vi körde ett lagomt träningspass som kändes bra i kroppen. I morgon ska Agnes och jag köra ett hårdare benpass så det är skönt att ha massa energi kvar i kroppen. Jag invigde en ny underställströja som jag köpte igår. Snygg tycker jag, otippat med alla färger.





I natt ska Baxter sova i mormors rum. Han har fått den dåliga ovanan att vakna kring midnatt och sedan skrika fram till 05. Han har ju alltid sovit så bra, ända fram till att han blev sjuk, vi funderar på vad det är som gör honom så ledsen. Jag tänker allergi, mardrömmar, nattskräck, för mycket sömn på dagen och så vidare. Jag funderar på att ringa vår gamla BVC-sköterska i Sickla och rådgöra. Tyvärr klickar varken Hans eller jag med vår nya BVC-sköterska i stan, hon känner inte ens igen oss i väntrummet. Vi får se hur mormor och Baxter tacklar natten to be.

Och till er som fått för er att jag är gravid igen; NO WAY! Not gonna happen. Inga mer kids till den här cirkusen.

9 kommentarer

Under Tandådalen 2011

The Spa

Det finns en stor relaxavdelning på Hotell Tylösand som heter The Spa. Förutom alla timmarna i sängen på vårt hotellrum tillbringade Agnes och jag nog flest timmar inne på den avdelningen. Vi badade flera timmar i inomhuspoolen, låg i varsin säng och läste och njöt av den vackra utsikten över sanddynorna och havet.

Den varma inomhustemperaturen gör att det känns som om man är utomlands. Fram till fredag kväll var vi helt ensamma på hela avdelningen, lovely!






2 kommentarer

Under Hotell Tylösand