Dagsarkiv: 03 april 2011

Träningen på Hotell Tylösand

Syftet med vår resa var i första hand att varva ner och chilla och träning är ju mitt jobb så därför tränade vi inget på fredagen och lördagen. Däremot slog vi ihop flera träningspass till torsdag kväll och körde järnet. På hotellet finns en fantastisk gruppträningssal med glasfönster från golv till tak, vackra trägolv och fräsch utrustning. Gymmet är ganska litet men har även det stora glaspartier och känns så fräscht. Precis som gruppträningssalen är utsikten enastående över sanddynor och havet.

Jag tycker att det är häftigt att hela hotellanläggningen är en stor konstutställning. Till och med i cykelsalen finns stora fina tavlor. Ballt!

Vi satsade på gruppträningspassen eftersom jag styrketränar mycket hemma. Det är svårt för mig att tajma gruppträningsscheman när jag är beroende av barnpassningen så då får jag sköta mig själv.

Jag hade kollat schemat hemifrån och planerat så att vi hann gå på både behandlingar och träna på samma eftermiddag. Vi startade med ett BodyPumppass 30 min överkropp. Varje gång jag går på BP slås jag av hur dåligt det passar mig. Jag gillar inte att stressa fram rörelser, att musiken ska bestämma i vilket tempo mina muskler ska jobba känns helmärkligt. Sedan tycker jag att det är ett ”varkenellerpass”. Du jobbar varken med styrka eller kondition?!

Vi hängde på instruktören direkt efter in i cykelsalen för att köra 30 min cykling. Smart upplägg med ett á la carte där man kan välja fritt mellan olika 30 min-pass i olika salar. Vi spurtade några låtar inne i salen innan hela gänget gick till stora salen igen och körde 30 min core. Grymt jobbigt med alla stabiliserande övningar tycker jag. Jag fick bra inspiration.

Träningen avslutades sen med jordens drag på ett Zumbapass. Det var en så himla snygg mörk tjej som var grym på att skaka rumpa och dansa latino. Världens energi och utstrålning! Jag kommer nog inte att köra Zumba vid fler tillfällen men jag rekommenderar passet till de som gillar dansklasser. Det behövs dock ett högre tempo och mer hopp för att konditionseffekten ska bli högre.






Det kändes så rätt att starta semestern med en riktig träningskick och sedan kunna slappna av resten av vistelsen. Jag älskar att njuta av god mat och vacker miljö men jag slappnar alltid av lite bättre när jag fått utlopp för all energi jag har. 🙂

1 kommentar

Under Hotell Tylösand