Dagsarkiv: 16 mars 2011

Once again


Basilusker har intagit Sixtens kropp än en gång. Kanske är de på även Baxter? Snor, hosta och gnäll har lindat in vår onsdag i ett härligt skimmer. Vi har varit hemma hela dagen och jag vaknade på fel sida och fick ingenting gjort. Annars brukar jag vara värsta hemmafrun och städa, tömma diskmaskinen, fixa med tvätten och så men idag har jag mest lekt med barnen och kollat på barn-TV i soffan. Nya tag i morgon kanske. Jag gillar rutiner och när de rubbas blir jag lätt lite vresig. Jag behöver mitt träningspass på förmiddagen, då spelar det ingen roll om Sixten är gnällig resten av dagen eller om Baxter har en dålig dag. Ge mig en timme träning om dagen så ger jag mina gräbs 23!


Ikväll har vi varit hos min mamma och ätit middag tillsammans med Agnes. Sixten gjorde en 180 och var i toppform hela kvällen. Baxter var lite svängig, blev skrämd och började gråta av min SMS-signal, börjar darra med underläppen när Sixten pratar för högt och så. Han är en känslig liten kille. Han är sjukt gullig oavsett, lite tokig look liksom. I like.

Gräbsen älskar våra 80-talsleksaker som finns kvar hos mamma. Fisherprice är banne mig kvalitet. Kassaapparaten, telefonen, allt finns kvar och är i tipptopp skick!


Dagens Sixten, så jädra lyckad outfit. 🙂 Jag älskar Levi´s, GAP och Hilfiger!

Imorgon är en ny dag och oavsett gräbsens status ska jag se till att jag utnyttjar dagen till fullo! Det blir inget MiniSats för dem men kanske får jag en ledig stund att kila till gymmet senare på dagen. I need it!

6 kommentarer

Under Dagens Baxter, Dagens Mamma, Dagens Sixten

Ett lyxigare mellis

Ni är många som efterlyser mellanmål som inte är fil och flingor eller smörgås så jag lägger in några tips efterhand.

Det här är en lyxigare variant på kesellamål som jag tidigare skrivit om. Välj mängd efter hur stort mål du vill ha/behöver.


1/2 Vaniljkesella 7,5%
1/2 Kesella 1%
Tinade hallon
Några nötter
Torkade blåbär (ICAs Gott Liv-serie

Blanda Kesellan och det mesta av hallonen till en slät kräm, lägg upp i ett vackert glas och toppa med grovhackade nötter, några torkade blåbär och hallonen som är kvar.

2 kommentarer

Under Lofsan

Grym bålövning

Den här övningen är grym om du vill utmana bröstmuskulatur, mage, axlar, triceps, balans. Typ hela kroppen med andra ord. 🙂


Tänk på att:

-ha rak rygg, oavsett om du gör på knä eller tå, ingen svank.
-dra in naveln upp mot ryggraden hela tiden.
-lägg upp bosubollen på en steplåda eller liknande för att göra övningen lättare.
-gör bara så många som du orkar med perfekt teknik.

5 kommentarer

Under Lofsan tipsar