Dagsarkiv: 20 februari 2011

Söndag och även det med 2-årskalas

Helgens andra 2-årskalas firades av Lucas och hans föräldrar Anna och Christian. De hade slagit på stort och satsat på Cars-tema allover. Tallrikar, ballonger, muggar, servetter och till och med sugrör hade Cars som tryck. Lucas hade fått välja själv såklart. Presenterna gick även de i Cars tema med lastbilar och DVD men Annas enda önskan till mig var inga bilar så jag hade köpt två såna där ritbord, ett stort och ett litet till bilen att sitta och kladda på, sedan drar man en grej över och så suddas allt ut. Chrille tyckte att det var ett perfekt sätt att starta Lucas graffittikarriär på. 🙂

Sixten var lite trött och kanske inte på sitt största partyhumör men Lucas och Lucas farmor bjöd upp till riktigt partaj och de lekte massa på golvet. Anna var så gullig och hade tagit med babysittern till Baxter till lokalen där kalaset var så han satt i den och sjöng medan vi andra åt äppelpaj, bullar och marängsviss. Gott gott gott. Sedan somnade han.

Detta var Sixten och Baxters första riktiga barnkalas och de fick till och med med en liten påse (med Carstryck på såklart) med kexchoklad, torkad frukt och hör och häpna: Carstatueringar i. Så himla kul! Ska det vara ska det vara ordentligt! 🙂 Jag börjar redan fundera på hur Sixtens 2-årsdag ska firas. Vi kommer alltid att ha hans kalas i slutet av sommaren när alla är tillbaka från semestern eftersom han fyller år 3:e augusti, han kommer ju aldrig bli besjungen i skolan. Annat är det med Backan som fyller år på hösten när alla är som mest sugna på tårtkalas. Jag har i alla fall fått massa inspiration av helgens nyblivna 2-åringar. Riktigt trevliga små värdar/värdinnor. Fina barn.

Agnes hjälpte mig att fota oss härhemma men sedan lämnade vi kameran hemma.


Dagens Mamma i Abercrombieskjorta och Gstarjeans.


Dagens Sixten i Ralph Laurenskjorta, svarta glansiga jeans med nitbälte från HM, svarta Converse.


Dagens Baxter i Ralph Laurenskjorta, Dieseljeans och sneakers från Zara.

2 kommentarer

Under Lofsan

Lördag med 2-årskalas

Vilken underbar helg vi har haft! Helgen startade ju med värsta sockerinfernot i fredags kväll tillsammans med Agnes och Henric framför en film. Jag hyrde faktiskt The American och Salt också, får ha dem i en vecka så det är ingen brådska att se dem.

I går förmiddag skulle vi ha haft Ida, Alfvan och Alex med barn här men Sixten hostade så mycket under kvällen och natten, väckte sig själv typ varje kvart och jag hann knappt tillbaka till mitt sovrum innan han vaknade inne hos sig igen. Så; mitt i natten ställde jag in kalaset, både med omtanke om Malte som än så länge inte kommit i kontakt med så kallade dagisbasilusker men också eftersom vi hade inbjudningar till två stora 2-årskalas som jag sett fram emot så mycket och hellre sparar Sixtens energi till.

I och för sig vaknade Sixten helt oberörd efter nattens äventyr och var relativt fräsch så kanske hade det funkat med playdate i alla fall… Jaja.

Barnens kusin på min sida fyller 2 år och bjöd på stort baluns. Hela tjocka släkten och presentinferno. Precis som det ska vara med andra ord.


Våra presenter: en stickad jumpsuit från Gap och rosa Converse limited edition.


Converse med dold kardborre och stretchsnörning så att barnet kan ta på sig skorna själv.


Min nya jeansskjorta, vårens trend!


Köpt på Gstar i Pub.


Klackarna var ett mindre smart val med tanke på isbanan upp till garaget. Tur att jag kunde använda barnvagnen som rullator…


Dagens Sixten i sin nya jeansskjorta från Zara och jeans från Gap.


Dagens Baxter matchar brorsan med jeansskjorta och jeans från Zara samt vita Converse.


Fodrad hoodie från Gap, scarf från Zara och vita Conversesneakers.


Snajdig rock från Zara på Backan.


Sixten har lärt sig från sin far: hans plats är vid spisen.


En bekant vän från det Renmanska Palatset. Hälge.


Hur snyggt är det inte med en Laminofåtölj i ett barnrum då? Vill ha! Och en retrolastbil.


Amen godmorgon Baxter!


Henric borde söka jobb som fotoassistent med tanke på hur bra han fångade Lil´B:s uppmärksamhet. 🙂


My love!


Så liten men ändå så stor. Baxter alltså.


Mission Impossible: att få Sixten att vara still 2 sekunder.


Det får duga!


Fina jeanskillar!


Backan ”bulimikern” Renman. Ja, han stoppar in hela handen. Och ja, han kräks av det.


Han är på väg framåt, en söt liten rumpa i luften!


Sixten var i toppform hos morbror Henric.

8 kommentarer

Under Dagens Baxter, Dagens Mamma, Dagens Sixten, Lofsan