Några ryggfavoriter

Genom att bygga upp ryggen och göra den stark förebygger du ryggsmärtor. En stark rygg gör också så (du som vill jobba med illusioner) att midjan upplevs som smalare och höfterna som mindre. Med hjälp av styrkeräning kan du forma kroppen och sätta kurvorna där du vill.

Ni är många som frågar hur latsdrag i cablecross ser ut. Det är min favoritövning för ryggen och jag avslutar oftast ryggpassen med denna övning.


Skivstångsrodd är ofta min uppvärmningsövning.

Hantelrodd kör jag ungefär varannat ryggpass.

En av de tyngsta ryggövningarna är chins. Där drar du dig upp mot en stång, antingen i maskin där du får hjälp eller fritt.

5 kommentarer

Filed under Lofsan, Lofsan tipsar

5 responses to “Några ryggfavoriter

  1. Emma

    Hej Lofsan! Har du lust att ge tips på övningar man kan göra för att stärka särskilt nedre delen av ryggen? Jag har ofta ont, som hugg i länden, och gissar att det beror på dålig muskulatur! Vilka av övningarna är bäst för att bättra på det? Tack för kanonfina bilder och inspirerade inlägg!

  2. Emma

    Åh, vad bussigt! Det skulle jag verkligen uppskatta! Hoppas ni har en härlig söndag!

  3. Ursnygga powerkvinna! Fick plötsligt en väldig lust att springa till gymmet!

Kommentera

