44:22 banne mig

I går eftermiddag bestämde jag mig. Skräckblandad förtjusning. Ingen idé att skjuta det framför sig. Bättre att ta tag i det, avverka och lägga bakom sig. Vad skriver jag om? Milen på tid såklart! Jag föredrar att springa ute men jag kör hellre på bandet och har Baxter på MiniSats än utomhus med vagnen. Det är tillräckligt tufft som det är.

Jag startade på 14 km/h, minskade till 13,5 efter 1 km och avslutade på 14. Tiden blev 44:22, sjukt bra och sjukt jobbigt! I mina ögon är man en duktig motionslöpare (typ tävlar på Midnattsloppet och liknande) om man klarar milen under 45. Då kan man utan problem lägga in riktigt roliga och utmanade intervaller, leka med farten och verkligen utmana lungor och ben. Nu är jag där!!!



Jag invigde min nya löparoutfit Hans köpte åt mig på Nike i New York. Inga skavsår, plats för iPhone i fickan på rumpan och sköna material. Tummen upp!

22 kommentarer

Filed under Lofsans träning

22 responses to “44:22 banne mig

  1. Jiiiisuuuus alltså..din kropp är sick!..liiiiiite avis..eller snarare mycket hahah… som sagt..du är min inspirationskälla..jag kämpar på =)

    Kram!

  2. Petra

    Hej hej!

    Jättebra blogg! Gulliga barn och ursnygg mamma! Jag har också två gulliga grabbar, senaste född 100903. Inspireras av din träning och ska försöka mig på löpbandsmilen under 45… så småningom. Vilken lutning kör du på?

    Kram

    • Tack! 🙂

      Det löpbandet jag sprang på idag är 0.0 plant underlag men annars kör jag på 0.5 på de modeller där 0.0 är lätt nedför.

  3. dåligt het mamma då!!! 😮 kan ta din kropp jag.. 🙂

  4. jojjan

    Jesus vad du är snygg! Min dotter är sex månader och jag försöker komma igång med träningen nu. Gravkilona är borta men jag är så jäkla sladdrig! Men nu när värmen och solen kommer är det dags att komma igång med träningen! Slut på dåliga bortförklaringar!!

  5. Alltså fan Lovisa!!! Du är verkligen min idol. Under 45 kommer jag nog aldrig klara, men försöka ska jag fan i mig. Ja, när Minibebis är ute så klart

  6. Bella

    Grymt!!
    Nu blev jag sugen på att ta tid jag med. Orkar inte 1 mil i dagsläget men snart så!

    Hur ofta/mycket äter du för att orka träna så mycket som du gör? Har du tips på bra mellanmål som inte är frukt eller smörgås.

    Tack för all inspiration!!

    • Börja med 5km och pressa dig så mycket du kan så ska du se att du kommer framåt!

      Jag gillar kesella 1% som jag äter med massa tinade hallon, några hackade nötter och lite honung.

  7. Jag tänker inte ens försöka få ur mig nå vettiga ord för de går inte. Lord have mercy vilken kropp…

  8. Helt fantastiskt! Asgrymt ju! Snygg outfit med!

  9. Emelie S

    Hej!
    Jag har ganska nyligen börjat jogga med vagnen(Croozer kid), har en liten kille på 12veckor och siktar på att springa GBG varvet i år.
    Hur stor skillnad är det för dig att springa med eller utan vagn, tidsmässigt ungefär? Det är ju lite jobbigare med vagnen eftersom man inte kan pendla med bägge armarna.
    Med vagnen joggar jag milen på ca 57min, ska bli kul och se om man blir starkare av detta.
    Jag är megaimpad av dig, du har två kids vilket är svårt att tro om man kollar på dig, du verkar vara i farten hela tiden också.
    Själv hade man ju vart asnöjd om man blev av med de sista tre gravidkilona och kunde springa milen på 50min 🙂

    • Jag tycker att det är en oerhörd skillnad! För det första så blir löpsteget annorlunda eftersom fotisättningen hamnar lite tidigare, bålen kan inte hjälpa till lika mycket plus extravikten som ska skjutas framåt. Om du joggar milen MED vagn på 57 är du lätt under utan ska du se!

      Prova och rapportera! 🙂

  10. Anna

    Du är bara så bra!!!!!!!!!!!!!!!!! Grymma tjej!!!

  11. Grymt bra!!! Vilken inspirationskälla du är!! 🙂

Kommentera

