Nackspärr

Förstå ödets ironi när jag efter att ha gjort denna statusuppdatering på facebook:

…vaknade med jordens nackspärr!

Sixten vaknade vid 02 (första gången sedan 20) och fick ny blöja och två (!) flaskor välling, han somnade om och kom inte in och väckte mig förrän klockan 06. Duktiga kille när det verkligen gäller. Baxter drack två (!) flaskor ersättning under kvällen, totalt 240 ml, utöver amningen och ammade bara två gånger under natten mellan 11 och 06 så förutom blöjbyte på honom och Sixtens fix så var jag bara upp ur sängen fyra (!) gånger i natt. Det är nog rekord hittills. Jag brukar göra sisådär åtta svängar mellan 01 och 06 när Hans är hemma så jag känner mig helt okej i skallen idag.

Känns trist med nackspärr, jag är så himla känslig när det kommer till min nacke och mina axlar så jag avstår från träningen idag för att inte förvärra något. Jag har fyra träningsdagar på raken så en vilodag i dag skadar inte. Jag hade ändå planerat in ett pass imorgon bitti så då kommer jag vara extra laddad med energi till dess.


Från igår morse. Jag tycker att det är skönt att värma upp med en tunn underställströja på gymmet. Jag är väldigt frusen av mig.

Lämna en kommentar

Filed under Lofsan

Kommentera

