6 kilo träning

Det är faktiskt ganska mysigt när Sixten vaknar vid 07 till skillnad från 09. Jag hann fixa i ordning mig och gå igenom koreografin en extra gång utan att vi behövde stressa i väg till Sickla.

SatsBabypasset gick så mycket bättre idag! Baxter lackade i och för sig redan efter två låtar men då satte jag honom i babybjörnselen, knäpptyst blev det då. Det är roligt att många av mammorna är duktiga och orkar hålla ett högt tempo. Passet har inga hopp, om man inte själv vill det men det blir ändå riktigt jobbigt när man tar ut rörelserna ordentligt. Jag fick mig ytterligare 6 kilo träning på magen men det var det så värt eftersom koreografin satt som en smäck och jag kunde fokusera på deltagarna. Röd som en tomat var jag i fejjan efteråt.


Dagens Sixten har tröja från Zara, dunväst från Everest/Stadium, stentvättade jeans från GAP och kängor från Benetton.

Annonser

9 kommentarer

Filed under Dagens Sixten, Lofsan jobbar

9 responses to “6 kilo träning

  1. Louise

    Höll tummen för att det skulle gå precis så bra som du skriver 🙂 Du e grym!!

  2. Vilken liten modell han är!!! 😀

  3. Erika

    Va kul att det gick bra i dag 🙂 Bra me lite extra vikt för dig, kanske hamnar du på en nivå lite närmre oss ”vanliga” morsor då hehe.
    Vi missade dig. Idag var det Emblas tur att var sjuk. Hon håller på att få tänder i överkäken och har lite feber, så vi fick ta en powerwalk i stället och jag körde cykel och core när avlösningen kom hem 🙂 …Bara hon inte hinner börja gå innan vi lyckas ta oss till dina pass 😛

    • Lofsan

      Haha! Du, jag får blodsmak av att jogga en kilometer. 🙂

      Jag som hoppades att du skulle komma idag! 😦 krya på Embla och vad bra att du kom i väg på kvällen istället!

  4. Sofie

    Jag har en fråga till dig 🙂 varje gång jag kommer igång ordentligt med träningen, kör just nu mest spinning o skivstång, blir jag så extremt svullen i kroppen 😦 jeansen blir heltighta o vågen nästan 1 kg upp 😦 vad kan det bero på? Äter bra o dricker ordentligt tycker jag.. Tränar ca 4 pass i veckan..Håller tummarna för att du har nån idé! Kram!

    • Lofsan

      Det är vätska som samlas i musklerna. Tyvärr inte så mycket att göra åt, en del bastar efter passet men vettefan om det hjälper. Hård konditionsträning dagen efter kan hjälpa eftersom du svettas ut mycket vätska då. Jag känner igen jeansproblemet efter ett benpass.

      • Sofie

        Åh, tack snälla för svaret 🙂 Skönt att höra det ifrån dig. Får väl helt enkelt kompensera med ett tufft konditionspass och baggyjeans dagen efter skivstångspassen 🙂

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s