Playdate med fina flickor från Vaxholm

I fredags kom Marie, Elvira och Sally hit för att leka och umgås. Sally blir ju bara större för varje gång vi ses. Hon kan redan stå utan stöd, inte ens 10 månader. Världens gladaste tjej är hon också. Sixten får bra hjälp av Elvira, hon håller ordning på honom och hjälper till med leksaker, böcker och fika. Det är bra för honom att umgås med henne, han behöver lära sig att inte skrika när han leker och att dela med sig. Han behöver umgås med lite äldre barn som kan sätta honom på plats. Malte ger ju inte så mycket motstånd än så länge. Annat är det med Elvira. Jag minns när Sixten var en vecka gammal och Elvira lika gammal som Sixten är nu och hon var så mjuk och fin mot honom. Hon är så omtänksam om alla tre yngre barnen.

Vi gjorde ett besök till Tegnérlunden för att gunga men det var ju världens isbana i hela parken. Stackars Sixten kämpade för att hålla sig på fötter och ville helst klättra på de stora stenarna. Elvira däremot tyckte att skolbarnen som åkte nerför backens isrännor var väldigt spännande och ville gärna stanna kvar när jag föreslog en fika hemma istället.

Det blev en dag med högt tempo; en 3-åring, 1,5-åring, 10-månadersbebis och 3-månadersbebis i samma rum sådär lagom uppspelta med massa leksaker runt sig, ni kan ju tänka er! Elvira blev nog lite kär i Sixtens docka som går att mata med nappflaska och som sedan kissar med snoppen. Hon ville mata och mata tills vi sa att dockan nog är mätt nu. 🙂 Jag tror att den dockan kan vara till hjälp när det är dags för potträning för Sixten sen. Jag tycker om att lära ut genom lek.

Jag har haft ännu en toppendag med mina killar och våra vänner, jag njuter lite extra de sista dagarna innan Sixten ska börja knega i februari. Det blir ju en mjukstart första året men ändå en stor skillnad från hur det senaste året har varit för oss.

En tanke om tid: Tänk att för bara ett ”ögonblick” sedan kämpade vi med volter, skidåkning i Abisko, genusstudier och C-uppsatser på GIH och så plötsligt har både Marie, Cissi och jag två barn var, Helena, Jenny, Ingrid, Jonas och Sofia har ett var och Sofia en till på G, Bea har också en på jäsning. Tänk vad snabbt tiden går snabbt, jag längtar ofta tillbaka till åren på GIH. Fy vad roligt vi hade!!!

8 kommentarer

Filed under Lofsan

8 responses to “Playdate med fina flickor från Vaxholm

  1. Alfva

    Vet du vart den dockan är ifrån? Jag har faktiskt letat efter en sån nu när A börjar få ett intresse för dockor och att ”ta hand” om dem, men har inte hittat någon lämplig ännu!

    • Lofsan

      Flickvarianten finns på älskade Clas Ohlsson, 199:- pojkdockan köpte jag på lekia i sickla. Massa tillbehör ingår.

      • Alfva

        TACK! Classe hade jag inte en tanke på att ens kolla på….

      • Lofsan

        Du kan ju se till att skramla fram en butik där man kan köpa A:s bilramp/garage. Går inte att få tag på! 😦

      • Alfva

        Johodå! Jag såg den senast på LEKIA i Farsta för några veckor sen, så de borde vara återförsäljare! 🙂 Är ju Fischer Price, så det är ju inget okänt märke!

  2. Cissi

    Fan, jag blev helt tårögd av det där sista! Tiden rusar verkligen fram. Och när vi var i Abisko låg Igor i magen sedan 3 månader (och Elvira med väl?), kommer ihåg att jag satt och böla på toan när längdåkningen inte funka. Och funderade på vad som skulle hända om jag ramlade i pisten. Men hjälp vad kul det var! Och nu står Igor redan på egna skidor.

    Nu måste vi ses snart! Alla!

    Kraaaam.

    • Marie

      Nja Elvira hade nog inte kommit till då men typ när vi kom hem, blev nog rätt så inspirerad av dig 🙂 Jag är helt med på att träffas ALLA och med barnen så klart! Förslag?

  3. Menar du att Malte är klen?! Är det verkligen det du menar? Va?! Va?! Va?!

Kommentera

