Första löppasset

I fredags testade jag att springa för första gången. 10 min på 8 km/h och 10*30 sek på 11 km/h. I söndags joggade jag till och från gymmet och det kändes lika bra som på löpbandet så i måndags premiärade jag med första hela löppasset. Ett lugnare pass utan att pressa kroppen, alla leder och ligament behöver vänja sig vid stötarna och bäckenbotten behöver få lite lagom belastning innan man höjer tempot. Totalt blev det 8,3 km på ca 60 min. De första 6 km gick hur enkelt som helst men sedan blev det jobbigt med bäckenbotten och jag fick knipa ordentligt. Jag är jättenöjd att kroppen funkade så bra och börjar svara på all ansträngning jag lagt ner på den. Det går bättre och bättre för varje träningspass!

3 kommentarer

Filed under Lofsans träning

3 responses to “Första löppasset

  1. Härligt! Om en timme ska jag köra pulsträning med min PT. Ska bli spännande!

  2. Louise

    Häftigt, jag är som vanligt döds-imapad!
    Håll ångan uppe nu, du är så grym!

    Heja heja dig 🙂

  3. Grattis till första löppasset! Jag sprang Stockholm Halvmara 8 månader efter förlossning, jag fick kämpa ganska mycket med bäckenträning i början. Jag fick in rutin att knipa i varje nerförsbacke. Det sitter i ännu, hihi, så jag kniper tametusan varje gång det går nerför. Lycka till med löpningen!

Kommentera

