Tips på inlägg: Fult att träna som nybliven mamma?

Jag läste häromdagen ett inlägg från en PT och nybliven mamma som handlar om träning för gravida och nyblivna mammor (klickbar länk). Hennes erfarenhet är att många kollade snett på henne när hon styrketränade med stor mage och att hennes ambition att komma igång med träningen tidigt efter förlossningen ifrågasätts, till och med av yrkeskunniga. Hon skriver flera bra reflektioner i inlägget och ni träningsmammor kanske hittar ytterligare en inspirerande blogg om att komma i form efter graviditet. Lina siktar på att tävla i bodyfitness inom 1 år och kommer såklart att blogga om resan dit.

Citat:

Men jag vet iallafall att jag gör det för min familjs skull, för vi kommer alla att må bättre av det. Jag tränar inte för att jag måste utan för att jag ÄLSKAR det!

Så sant, så sant.

Annonser

1 kommentar

Filed under Lofsan tipsar

One response to “Tips på inlägg: Fult att träna som nybliven mamma?

  1. Men vaddå? Kolla på de elitidrottskvinnor som får barn och sen är tillbaka på ett nafs? Ingen klagar på dom. Var och en gör som man känner! Du verkar ju åtminstone känna din egen kropp=)
    Jag är tyvärr en latis, tränade (på min egen nivå) till en månad innan förlossning men efter ett kejsarsnitt så har jag bara inte kommit igång igen. Det tog lång tid för magmusklerna att återhämta sig, jag vet inte om det kanske hade gått fortare med träning…

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s