Dagsarkiv: 25 augusti 2009

Världens finaste Sixten

IMG_1150

Annonser

1 kommentar

Under Sixten, 3/8 2009

Sixtens ”bebibok”

Hos familjen Frisk/Sandström hade vi princip bara en traditition under min uppväxt. Varje födelsedag fick man bläddra i sin bebisbok. Titta på bilder från förlossningen, läsa om förlossningen, sin utveckling; språkligt och motoriskt, o.s.v. Jag är så glad att vår mamma kämpat med att fylla i så noggrant om oss alla fyra barn. Jag vill ge detsamma till mitt barn, och Sixtens mormor vill så klart hjälpa till.

Tack snälla mormor/mamma för Sixtens bebibok! Vad fint det kommer bli när boken är klar!

Tack snälla mormor/mamma för Sixtens bebibok! Vad fint det kommer bli när boken är klar!

Jag fick en väldigt enkel och kommersiell ”fylla i bok” av Hans att ha till Sixten och jag har sedan tidigare en bok om Sixtens fem första år med vackra foton i, men denna ”riktiga” ”bebibok” känns extra speciell och är den som kommer vara Sixtens officiella ”bebibok”.

En tråkig sak är att man nuförtiden kommunicerar med sms fram och tillbaka vilket innebär att alla gratulationer och lyckönskningar Sixten fick när han föddes finns i min iPhone. Jag har tänkt att skriva rent dem för hand i boken men om det är någon som känner att denne vill förevigas i Sixtens bok på ett speciellt sätt får ni gärna skicka ett riktigt kort som jag kan klistra in i boken. Det skulle göra mig jätteglad och jag tror och hoppas att Sixten kommer att uppskatta det i framtiden.

Min adress får ni när ni skriver en kommentar.

Lämna en kommentar

Under Sixten, 3/8 2009, Sixtens saker

Dagens träning – Update

Jag kunde inte hålla mig. Idag tjuvstartade jag styrketräningen, 22 dagar efter förlossningen. Sixtens mormor gick en sväng och fikade med Sixten medan Hans och jag körde 60 minuter i gymmet. Det längsta Sixten varit ifrån mig rent kroppsligt är ner till tvättstugan så detta var ett stort steg för oss. Och så bra det kändes! Tryggt med mormor som drar vagnen!

Dagens pass:

Knäböj: 20, 40, 40, 20 kg
Benspark: 3*15 kg (satan vad det sved)
Chins (3+3+3 st) Jippi! Nu blir det en ökning med en repetition för varje vecka som Sixten är gammal.
Hög rodd med rep: 3*15 kg
Bamsen för biceps: 5, 7,5, 5 kg

Antalet repetitioner på varje övning (förutom chinsen) varierade mellan 10 och 20.

Jag kommer inte att kunna gå i morgon! Redan träningsvärk!!! Annars så kändes det mycket bättre än förväntat, även om benstyrkan är kraftigt nedsatt. Överkroppen körde jag fram till dagen innan förlossningen, men benträningen fick jag lägga på is redan i femte månaden eftersom jag fick så ont i höftfogarna.

Känns riktigt bra mentalt att vara tillbaka i gymmet igen. Träningsschemat för hösten är nästan spikat, nu kör vi!

Idag vände Sixten och jag på varvet och gick Årstaviken runt med vänstervarvriktning, alltså södermalm först. Har kommit en tredjedel i min ljudbok ”Aldrig fucka upp”. Utan den skulle jag aldrig ha tålamod att gå så långt och länge. Vill springa juh!

Sträcka: 11 km
Tid: 110 min
Medelpuls: 159
Maxpuls: 178
Kaloriförbrukning: 1095 kalorier

Nybajsad morgonvikt: 60 kilo blankt.

1 kommentar

Under Lofsans träning